נתקלתי בגם וגם פורום קופירייטינג
מאת: | ענבר רשקו |
---|---|
נושא: | נתקלתי בגם וגם |
תוכן: | במאמרים מתחשבנים בד"כ לפי מספר מילים, אבל מקובל גם להגדיר תשלום פר מאמר או לפי שעה. בסופו של דבר לא אמור להיות הבדל מהותי בינהם- גם תמחור לפי מספר מילים או כמות מאמרים מבוסס על הערכת שעות עבודה. |
• שאלה לגבי המחירון שבאתר | קופית | 17:05 14/03/2010 |
רציתי לשאול האם הכוונה ב"עריכה" בטבלת המחירון שבאתר היא גם לעריכה של מאמרי אינטרנט? |
• ואני תופסת טרמפ עם שאלה משלי, | תמי | 07:02 15/03/2010 |
יוצא לי לכתוב מהבית תוכן אינפורמטיבי לאינטרנט, ואני שמה לב שמקדמי אתרים מאמינים ש11 אגורות למילה, או 20 שקל לקטע בן 250 מילה זה סבבה. זה לא ממש תואם את המחירון, אם כי, הוא מתייחס אולי לטקסט שלא מתבסס על כלום ונולד מ-0, בעוד הדברים שאני כותבת באמת נשענים על ידע שמכוונים אותי אליו... בגלל זה זה כל כך מעט? כמעצבת גרפית אני לוקחת למשל 100 לשעה וזה לא נחשב הרבה. אני לא מבינה את הפער. |
• לא תמיד, אבל כמעט תמיד | 14:54 15/03/2010 |
כשמדברים על תוכן לקידום אתרים הדגש הוא על כמות ולא על איכות. תוכן כזה נמכר היום מאוד בזול, בין היתר בגלל שהזמן שלוקח לייצר אותו שווה לזמן שלוקח להקליד אותו. קופירייטרים מקצועיים מסננים פרויקטים כאלה ומשאירים אותם לחברה' מתחילים או אחרים. בקשר להבדל בתמחור בין שעת קופי לשעת עיצוב- מוכר העניין ולדעתי הפער בטווחים הנמוכים הוא תוצאה של יחסי ביקוש והיצע, כשההיצע במקרה הזה הוא פונקציה של חסמי כניסה. בזמן שבתחום הקופירייטינג כל אחד "יכול" להעלות רעיונות, לכתוב ולהקליד, בתחום של עיצוב גרפי יש חסם כניסה של ידע בתוכנות גרפיות. בכל מקרה ההבדל שאת מתארת מתקיים רק בטווחים הנמוכים של התמחור. (בטווחים הגבוהים אגב שעה של קופי יקרה יותר משעת עיצוב). |
• למה את כותבת | תמי צדוק | 22:55 15/03/2010 |
שלכתוב את הקטע לוקח כמו להקליד אותו? אולי את מתכוונת שזה ככה אצל אנשים שעושים את זה גרוע? |
• כן | 09:23 16/03/2010 |
2 המשפטים הראשונים שכתבתי מתייחסים לתוכן שנכתב רק למטרות SEO ונמכרים במחירים שציינת בשאלה שלך. |
• היא עוד הייתה לרג'ית במחירים שהיא כתבה | האספסוף | 09:57 16/03/2010 |
אני מנוי באתר שכל מיני חברות צ'וקומוקו מציעות שם מאמרים ב 10 עד 14 שקל. אני מציע לחוקק חוק למחיר מינימום. |
° מה זה בכלל SEO? | תמי צדוק | 10:36 16/03/2010 |
° לא. הפה שלי פעור עכשיו | האספסוף | 10:56 16/03/2010 |
• נמצא במילון, הנה קישור | 13:21 16/03/2010 |
° וואלק תודה | תמי צדוק | 14:42 16/03/2010 |
• כן ולא | 14:49 15/03/2010 |
כן, כי סקר המחירים מתייחס לעריכה באופן כללי. לא, כי תוכן לאינטרנט נמכר היום בזול יחסית. בכללי, המחירון מבטא את ממוצע המחירים שהתקבלו בסקר המחירים ועדיף להתייחס אליו ככלי עזר ולא כהמלצה. יש מי שמתמחרים נמוך ממנו, אבל קופירייטרים מנוסים ועמוסים גובים סכומים גבוהים בהרבה. המפתח הנכון לתמחור יהיה כמות השעות שאת צופה שתשקיעי בפרויקט כפול המחיר שאת גובה לשעת עבודה. |
• שאלה נוספת | קופית | 21:11 16/03/2010 |
האם ידוע לכם אם נהוג לשלם לעורך תוכן וכותב מאמרים באינטרנט לפי שעה או לפי מאמר? הוצעה לי עבודה בשכר שעתי (כ-30 ש"ח לשעה) . אתם מכירים נוהג כזה? עד עכשיו חשבתי שמשלמים פר מאמר (ועפ"י אורכו). תודה.. |
• נתקלתי בגם וגם | ענבר רשקו « הודעה נוכחית | 22:34 16/03/2010 |
במאמרים מתחשבנים בד"כ לפי מספר מילים, אבל מקובל גם להגדיר תשלום פר מאמר או לפי שעה. בסופו של דבר לא אמור להיות הבדל מהותי בינהם- גם תמחור לפי מספר מילים או כמות מאמרים מבוסס על הערכת שעות עבודה. |
• ועדיין, האם שכר של 30 לשעה לא נמוך מדי? | קופית | 23:49 16/03/2010 |
פשוט לא מצאתי לזה תשובה במחירון... |
• אין דבר כזה נמוך מדי | קובי כהן | 13:38 17/03/2010 |
יש נמוך מדי בשבילך. מי שלא יודע איזה ניסיון יש לך גם לא יכול לענות לך כמה את שווה. תפרטי מה הניסיון שלך ותקבלי תשובה |
• כנראה שכן | 08:13 18/03/2010 |
השכר שהוצע לך הוא מתחת לממוצע שאני מכירה. אגב היה לא מזמן דיון בפורום בנושא שכר שעתי. מצד שני "נמוך" או "גבוה" זה יחסי ונגזר מהחלופות שיש לך, כשהחלופות שיש לך הן בדרך כלל פונקציה של הניסיון שלך (מסכימה עם קובי). |