כניסה למשתמשים רשומים | הרשמה חינם
דוא"ל
סיסמה
זכור אותי|שכחתי סיסמה
אמנת השירות לקופירייטרים
רוצה להישאר מעודכן?
הצטרף לרשימת הדיוור
שם
דוא"ל

פשוט פורום קופירייטינג

מאת: קוביכו
נושא: פשוט
תוכן: לקבוע עובדה להסביר מה את עושה ומה לא, מניסיון הלקוח יעריך אותה יותר
הוסף תגובה
שאלה לקופירייטרים עם נסיון במגזר העסקי
| 15:19 02/01/2011
איך אני גורמת ללקוח להבין את ההבדל בין כתיבת תוכן לייעוץ עסקי אסטרטגי? מדובר בלקוח המעוניין בחומרים עסקיים הכוללים את יעדי ומדדי החברה החדשה שלו. הבעיה היא איך להמציא לו תכנית עסקית עם אפס נתונים ממנו למרות פגישות חוזרות ונשנות - רק אמירות אמורפיות וחוסר החלטיות. האם מישהו נתקל במקרה כזה?
היי גאיה,
| 15:44 02/01/2011

אם הבנתי אותך את אמורה לספק תוכן. התוכן אמור לכלול נקודות שמגבשים בתהליך של ייעוץ עסקי, והלקוח מצפה ממך להמציא אותן בתהליך הכתיבה?

הטיפ הכי טוב שאני יכולה להציע (להבא) הוא לסכם מראש עם הלקוח שהתוכן מנוסח ע"ב נתונים שהוא מעביר.

לגבי המקרה הזה- אולי יש לך אפשרות להגיע לנוסח כלשהו שיהיה נקודת מוצא? אם הלקוח לא סגור על עצמו יהיה לו קל יותר להתחיל מנקודת ייחוס כלשהי.


 

יעוץ עסקי
| 15:50 02/01/2011
היי ענבר, תודה על התגובה, האמת שזה מה שסוכם באמת במקור. לנסח משהו כנקודת מוצא זה רעיון טוב , אבל האם הוא לא נופל תחת כותרת של ייעוץ עסקי ולכן צריך להיות מתומחר בנפרד? או שמא לגיטימי מצד הלקוח לצפות שזה יהיה חלק משירות התוכן?
זה קצת אפור
| 16:07 02/01/2011

כי מצד אחד כתיבה שיווקית לא אמורה לכלול גיבוש נתונים אלא אם תומחר במפורש. ומצד שני לפעמים בפועל אנחנו גולשים לזה. ומצד שלישי הלקוח לא תמיד מבין בדקויות האלה וכאן מתחילה האחריות שלנו- להבין את מכלול הצרכים שלו, להסביר לו מה מזה אנחנו מספקים, ומה מזה באחריותו, וכמובן לגבות את זה בהסכם.

ברמה של שחור לבן- את צודקת...
השאלה איך את סוגרת את הפרויקט הזה ככה שכולם יהיו מרוצים?

:-)
| Finer text
| 16:36 02/01/2011
אני מוודאת שהלקוח יקבל את מה שהוא צריך, תוך הבנה שיש רק לבת של אמא פולנייה - שלעולם לא יקרה מצב שכולם יהיו מרוצים..
° לא קרה לך אף פעם?
| קוביכו
| 10:33 03/01/2011
פשוט
| קוביכו « הודעה נוכחית
| 10:35 03/01/2011
לקבוע עובדה להסביר מה את עושה ומה לא, מניסיון הלקוח יעריך אותה יותר